ZARZĄDZANIE

Zarządzanie nieruchomością wspólną dla wspólnot mieszkaniowych to następujące czynności:

1. Usługi administracyjne:

  • Czynności związane z uzyskaniem numeru REGON i NIP
  • Protokolarne przejmowanie nieruchomości wraz z ich dokumentacją
  • Założenie rachunku bankowego
  • Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości
  • Prowadzenie ewidencji właścicieli
  • Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych od nieruchomości wspólnych
  • Opracowanie planów zarządzania nieruchomością
  • Wskazywanie najkorzystniejszych ubezpieczeń związanych z nieruchomością
  • Przygotowywanie i obsługa zebrań wspólnot mieszkaniowych
  • Wyszukiwanie firm świadczących usługi na rzecz nieruchomości, oraz negocjowanie cen i warunków umów
  • Nadzór na prowadzeniem bieżącej konserwacji obiektu
  • Wyszukiwanie oraz negocjacje z wykonawcami przeprowadzającymi remonty i modernizacje
  • Analiza i zatwierdzanie kosztorysów
  • Zapewnienie dostaw usług komunalnych
  • Dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku oraz jego obrębie

2. Obsługa techniczna nieruchomości:

  • Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego
  • Zlecanie kontroli technicznych i okresowych, wymaganych ustawą o prawie budowlanym
  • Bieżąca kontrola napraw i konserwacji budynku oraz dozór nad usuwaniem awarii i ich skutków
  • Zbieranie ofert dotyczących umów o roboty bądź usługi związane z pracami konserwacyjnymi , remontowymi lub inwestycyjnymi
  • Przygotowanie dokumentów o pozyskania kredytu na planowane remonty
  • Bieżąca kontrola utrzymania w należytym stanie technicznym zarządzanej nieruchomości

3. Usługi rachunkowo-księgowe

  • Otwarcie rachunku bankowego wspólnoty i dokonywanie rozliczeń przez ten rachunek
  • Prowadzenie rozliczeń z dostawcami usług i mediów
  • Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną zgodnie z zasadami rachunkowości za pomocą specjalistycznego, licencjonowanego programu komputerowego
  • Naliczanie właścicielom opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego i innych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości
  • Prowadzenie kartotek lokali i ich właścicieli
  • Przygotowywanie projektu planu gospodarczego
  • Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnot

Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi polega na wykonywaniu powyższych czynności i usług dla części wspólnej nieruchomości poszerzonej o współpracę z najemcami w zakresie technicznego utrzymania zajmowanych przez nich lokali oraz rozwiązywania problemów